Sivut

tiistai 7. heinäkuuta 2015

~ Minulla on pomppufiilis! ~

Moikka!
Mulla oli tänään Anitan estetunti. Ja alkuun jännitti aika paljon sillä niin hassulta kuin se kuulostaakin en ole hypännyt ressulla kuin kaksi kertaa ja vieläpä molemmilla kerroilla olen tippunut. Edellisellä kerralla kun tipuin mulle jäi jotenkin kamalat traumat. Välillä pelotti ihan tajuttomasti vaikka esteet oli vain 20-30 cm.







Aloitettiin ihan normaalilla verkalla ja yritettiin saada Ressu tosi reippaaks eteenpäin omille jaloille. Lopulta siirryttiin pienelle kavaletille jonka tavoitteena oli palautella minulle itselleni mieleen esteistuntaa, myötäämistä ja paikan katsomista. Alkukankeuden jälkeen rytmi löytyi ja hyppiminen alkoi tuntua ihan hyvältä.






Pikkuhiljaa päästiin muillekin pikku ristikoille. Hypättiin pikku ratoja ja tehtäviä joissa koitettiin saada koko ajan kontrolli pysymään ja mun jännitys kaikkoamaan. Hyviä hyppyjä tuli ja kasapäin onnistumisia.







Oli kyllä Super hauskaa hypätä ja päästä pelkojen yli. Toivottavasti ei tällainen lyhyt ja pikainen postaus haittaa.
Onko teillä ollut koskaan rimakauhua tai pelkotiloja? Miten olette päässeet niitä yli?

4 kommenttia:

  1. Mulla on ollut aika pitkään ratsastuspelko. Olin jotai 8v ku meijän vuokris vähä niinku ryösti multa ja en uskaltanut mennä pitkää aikaa muuta ku käyntiä mut sit aloin ratsastaa sellasel shettiksellä nii sitte taas aloin uskaltaa. Nykyää vaa nauran ku oon miettinyt et joskus oon pelänny, mut sillon se oli nii todellista ja painostavaa ettei kyllä naurattanut! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mullakin oli yhdessä vaiheessa sellanen pelko etten uskaltanu mennä kuin yhdellä shettis kokoisella risteytys ponilla. Nykyään mua ei pelota oikeastaan mikään hevonen mua pelottaa este korkeudet joka on aika hassua, sillä jollain hevosella voin hypätä vaikka 115 eikä pelota ollenkaan, mutta ressun kanssa olen kuset housussa jo 20cm ristikoilla. No jos se ajan kanssa helpottais... :) Mutta on mun pakko myöntää että alkaa mua välillä joku hevonenkin vielä pelottaa jos se on tehnyt joskus kauan sitten enkä ole sen jälkeen "voittanut" mun pelkoa ja saanut hyvää kokemusta sen hevosen kanssa :)

      Poista
  2. Mulla on muutama kuva kans teistä, yritän muistaa laittaa sulle niitä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hups en ollut huomannut tätä kommenttia, mutta olit näköjään laittanut ne jo :)

      Poista